Skip to toolbar

Conferences

Strictly Mundial, 17th Annual International Folk Alliance Conference
February 24 – 27, 2005
Montréal, Québec, Canada

World Music Conference meets with the 17th Annual International Folk Alliance Conference February 24-27, 2005
Montréal, Québec, Canada

Meet the World in Montreal.

North America’s most European city is the site for the Strictly Mundial village for 2005. The marketplace [exhibit hall], the theater [showcases], and the city square [workshops and forums] will bring together artists, festivals and others from around the world.

Traditional and contemporary roots music from North America will be presented in harmony and in contrast with music from all around the globe, giving us a glimpse of common threads and diverse patterns. Montreal promises us sights and sounds of uncommon cultures, fueled with passion and joy. Join us!

Phyllis Barney
Executive Director
Folk Alliance

Derek Andrews
Artistic Director

——————————————-

La Conférence des musiques du monde du Strictly Mundial sera
 
Présente lors de la 17e édition de la Conférence internationale du North American music and dance Folk Alliance.
 
du 24 au 27 février 2005
à Montréal, Québec, Canada
Venez rencontrer le monde à Montréal.

La plus européenne des villes de l’Amérique du nord sera le site d’accueil du village du Strictly Mundial pour 2005. Il comprendra, la place du marché international, le salon des exposants, un théâtre pour les show cases et un grand quadrilatère culturels pour les ateliers et le forum. Regroupant ensemble des artistes, des festivals et des diffuseurs du monde entier.

Les musiques traditionnelles et contemporaines des sources et des racines de l’Amérique du nord seront présentées en harmonie et en contraste avec les musiques de partout dans le monde, permettant ainsi une rencontre exceptionnelle et diversifiée, Montréal sera une terre d’échanges culturels à travers le son, les regards, empreint de passion et de plaisir. Venez avec nous !

Phyllis Barney
directrice générale du Folk Alliance

Derek Andrews
directeur artistique